tisdag 9 december 2008

MARJAS JULKALENDER. NIONDE DECEMBER

Hej alla miljarder läsare. Nu sitter man som en stoppad körv i centrala stockholm igen, och vad gör man? Man hittar internet. Tryggheten. Traderade till mig en tågbiljett för 91:- i natt, vilket inte är helt illa pinkat. Hellre lite dötid på fastmark än åka swebuss mördarexpress i 9 timmar för tredubbla priset. Prisa gud för tradera!

Lite kräsen blir man väl när sitter där mitt i natta på vildaste traderarhumör. Såg att andra biljetter gick för 16:-, så nog förbannade jag lite att alla var tvugna att buda på bara min. Men å andra sidan gick den dyraste för 260:-. Vi säger att min biljett var bäst, och slår ett slag för nöjdheten. Nu har jag trallat runt på stan ett par timmar. Spelade lite strupflöjt utanför HM för att fördriva tiden. Gick sedan in och hittade klänningen som var slut i hela Göteborg och blev än en gång förnöjd. Anledningen till att jag är här är för att fira min pappa Bosse aka Boose 'n' Blues som fyller gubbe, dvs 60. Vi ska ha lite släktsammandrabbning dagen till ära och skänka lite glädje till denne åldrande man. De Nybergska barnen skänker honom Lindemans låda, som tack för utmärkt faderskap!

Här har vi honom, fadren (Pressbild från SR). Är han inte tjusig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jädrans skit också att man blev sjuk, jag som sett fram emot att ses! men som sagt, vi ses på måndag istället!
(herregud vilken billig biljett! kan du inte flirta med dig lina och johanna också någon gång! graaatis boende hos mig!)
hoppas du har trevligt nu med familjen!

Anonym sa...

schnygg far du har! Hoppas ni hade det trevligt med firandet. Jag haf också funderat på Lindemans låda till farmin, men den är alldeles för dyr för lilla mig! Men vi syns i Stockholm din galning