tisdag 23 december 2008

MARJAS JULKALENDER. FEMTONDE - TJUGOANDRA DECEMBER

Ooohhh nu bryter vi tystnaden såhär dan före dan före doppedan. I en kombination av skam och slarv har jag inte bjudit på några julvitsar på några dagar. Nä just det! Stäm mig. Det var inte jag som bestämde att jag skulle skriva varje dag. Det var en liten jävla tomte som viskade det till mig på spårvagnen. Ta det med honom,- jag har ingenting med saken att göra. Man kan inte få allt. Nu har vi lärt oss någonting av detta.

Sitter just nu i föräldrahemmet och datar tillsammans med min bror Lordi. Vi sitter bredvid varandra med varsin laptop framför oss, och det har vi gjort så länge jag kan minnas. Pappa blev helt uppeldad av åsynen, "Dra fan på trissor, dagens ungdom! Det här är ju bara för läckert. Vänta!" och så flaxar han upp för trappan in i kammaren för att hämta kameran. Under tiden fäller vi ihop våra knädatorer, tar på oss läsglasögon och hämtar ett familjefotoalbum. Vi bläddrar tillsammans och ser mycket engagerade ut. Pappa glider in igen och får sig en törn. HAHAHA, dagens whacked out practical joke. Sen går han och vi tar upp våra datorer igen. Fadren lägger skamset tillbaka kameran i byrålådan. Kommer ner igen, för att åter se oss djupt försjunkna i "chat". Pappa- "Men nu då!" och flänger åter trappstegen upp för att hämtarn. Varpå vi åter drar opp glasöga och album. Och såhär fortsätter det sedan, heeela kvällen. Vad har du gjort idag?

Här är dagens lucka i lucköppningen. Jag kom på delad andraplats i den roliga tävlingen. Top 3 f v. Karin Adelsköld, vinnaren Henrik Blomqvist med vandringspokalen Janne, och så smilfinken själv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

marja, appdäjt plis.

förresten, kolla in min blogg idag... har en grej till dig där ;)
och OM du vill kopiera får du görat från länken emelis blogg. min är ju kopieringsskyddad

pussen och kramen.
förresten, när är det dags för stå-upp-show? VILL SEEE!

Anonym sa...

jasså minsann! du kommer hit i februari!! SKOJ! berätta mer, är det stand-up på gång eller? eller kommer du bara hit för att spatsera lite på den finare delen av sverige. östra alltså.
;)
kramkramikram

Anonym sa...

hahaha, taaaaack fina du! vad glad jag blir! den där pokalen kommer passa perfa på nya stringhyllan.
;-)
längtar till nästa vecka! stor kram!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Vad kul att du updaterar din blogg så ofta :) Men det gör ingenting för jag kan läsa dina tankar...Moahaha
Pöss